sorry, det blir ingen vinterskrud. men om jag hade blivit klar med min lista så hade denna låt kommit med, lätt. jag vet inte, det kändes för sent bara? det är mindre än en månad kvar av den officiella vintern - hur bra min playlist än hade blivit (den hade blivit svinbra! hehe) så hade den ändå inte blivit soundtracket till denna vinter. jag får helt enkelt acceptera att jag missade denna årstid, playlistwise, och fokusera på våren istället. jag ska försöka göra en bra vårlista och släppa den i början av mars. i värsta fall blir det slutet av mars, men då blir jag sur på mig själv. jag vet, lönt.

om någon av er är svältfödd på en bra playlist så kan jag varmt rekommendera denna som jag gjorde nyligen - 100 svinbra låtar av gregory isaacs från hans guldår, dvs från mitten av 70-talet till början av 80-talet. så många bra låtar! och vad mycket hans sound och hans röst utvecklades under dessa år. jag tänkte först att jag inte skulle ha med den tidiga hitlåten "all i have is love", för den är lite sönderspelad för mig, men det kändes fel att inte ha med den så till slut kom den med ändå, känns bra, det är ändå en klassiker. alldeles i slutet av listan kommer de instrumentala låtarna på den fina dubskivan "slum in dub" som gregory släppte i slutet av 70-talet; i övrigt är listan helt kronologisk så jag rekommenderar inte shuffle om du inte hatar livet och konsten. skoja. enjoy denna underbara musik.