tops - outside

Publicerat i: Allmänt


från vinterljus

Bättre än "Sleeptalker"? Ja, bättre än "Sleeptalker". Utan tvekan faktiskt. Älskar Berlin-"Take my breath away"-syntbasen! Men det är inte soundet utan låten i sig som är så bra. Varje gång refrängen kommer börjar jag sjunga med som en konstig adlib-kör som ingen har bett ska vara där... det slår aldrig fel, jag kan inte låta bli. Jag typ "svarar" sångerskan genom att upprepa hennes ord fast med en nedåtgående fras istället för en uppåtgående. Gud jag tror jag är allmänt skadad när det gäller sånt, har alldeles för lätt för att svarsjunga istället för att sjunga med i låtar på vanligt sätt. Jag skyller på "Get involved" med Raphael Saadiq & Q-Tip, den låten adlib-traumatiserade mig för livet i slutet av 90-talet. Men jag försöker i alla fall inte rappa som Q-Tip gör i den låten, alltid något.