vårvindar

Publicerat i: Allmänt

Frances MacNair, "The Moonlit Garden" (1895-1897)

Hej! Min vana trogen har jag firat en ny årstids inträde genom att göra en ambitiös Spotify-playlist med 100 låtar som klär perioden, den heter vårvindar och är alltså uppföljaren till vinterblod. Check it out! Lite annorlunda mix den här gången - väldigt lite rap och R&B, och ingen klassisk musik alls (kanske för att jag lyssnar på så mycket klassisk musik på jobbet? Jag vet inte). Däremot väldigt mycket sprudlande gitarrpop och en hel del smooth gammal soul faktiskt. Samt lite elektroniskt (jag kunde inte bestämma mig för vilken Daft Punk-låt jag älskar mest av "Something about us" och "More love", så båda fick vara med). Och David Guetta! Jag måste instämma i min vän Davids hyllningskör - "Titanium" är faktiskt svinbra på riktigt. Mot slutet blir playlisten ganska sorgsen till sin karaktär. Det bara blev så. Men jag tycker det blev fint. Våren är ju inte bara jubel och muntra miner. Visst gör det ont när knoppar brister.
#1 - - Bridgeman:

trevlig lista och bra blandning. Den där Daft Punk-låten låter ju nästan bättre idag. Tack!

#2 - - Nicholas:

:)