Jag har slutat be om ursäkt för att jag skriver så sällan. Det här är Annika Flynner 2.0; hade det varit en skiva så hade vi varit inne på (iTunes bonus track), strax före (Japan only bonus track). Bloggar har blivit gammalmedia, i alla fall sådana bloggar som inte är modebloggar eller mp3-bloggar. I Twittereran - en era som jag visserligen gillar - är det för mycket begärt att folk ska läsa tre-fyra stycken långa texter. Det är som långa New Yorker-reportage, det är för highbrow. Jag är inte ute efter att hylla mig själv (jag bloggar ändå för sällan för att kunna axla någon fackelbärarmantel), jag bara noterar förändringen i medialandskapet och nickar konstaterande. Det börjar bli kufigt att blogga. Vilket jag i och för sig applåderar, skiten är tillbaka ner i underjorden, det är snart bara frustrerade bittra människor med ventilationsbehov kvar, och såna är ju alltid (nja) underhållande. Coola människor har slutat läsa, för coola människor har slutat blogga. Fine by me. Men jag tänkte i alla fall tipsa om en helt ny svensk blogg som är sensationellt bra. Det är min vän Petter417 som inte bara har sjukt bra koll på ny bra hiphop, utan även är bra på att skriva om den. Så gott som alla låtar han skriver om är dessutom lyssningsbara på bloggen (multimedia!) och som en extra bonus lägger han upp hemmagjorda chopped & screwed-remixer som är hur bra som helst. Så - hatten av. Bra skit.
#1 - - D:

Tack för bloggtipset!

#2 - - Henrik:

Kan du inte recensera lite mer svensk hiphop på nojesguiden? Det blir så härlig stämmning i kommentarsfältet.

#3 - - petter417:

<3