image241
Idag skriver DN om det nya operahuset i Oslo, och Martin Nyström outar sig som skejtare:

Själv blir jag nästan stum av hänförelse när jag ser det - och önskar att jag tagit med mig en skateboard ...


* * *


Bra låt: "Frustrated" med Wynter Gordon (namnet!). It's a grower, jag har lyssnat på den i ett par veckor, men det är först nu som poletten trillat ner. Riktigt fet är den, speciellt bryggan mellan vers och refräng. Tack WBL.

* * *

UPDATE: Digfi har tydligen publicerat min krönika om musikvetenskap idag. Extremt fina illustrationer! Krönikan handlar alltså inte om det akademiska komplexet, utan BRISTEN på ett akademiskt komplex bland alla självtillräckliga musikskribenter. Check the fly shit out: http://www.digfi.com/default.aspx?id=11739

#1 - - Tatti:

Skateboard var det första jag tänkte på när jag såg det.

#2 - - matti alkberg:

Många jag känner har efterlyst precis det du skriver om i Digfi-krönikan. Bra text!

#3 - - Nicholas:

Tack Matti!

#4 - - J:

BRAAA Nicolas! H-vete va bra, rak diskussion och text. Det är verkligen på tiden. Själv är jag en helt outbildad popmusiker men det är klart som fn jag vet vad jag gör, och jag skulle kunna göra så himla mycket mer om jag hade mer musikteoretisk kunskap.

Hur som. Jag lär mig och skärper mina egna popteoretiska argument här, gott. Leve bloggen! Leve dig.

#5 - - Nicholas:

Wow. Tack!

#6 - - gustav:

i tisdags sökte jag musikvetenskap till hösten.

#7 - - Nicholas:

Vad kul, hoppas du kommer gilla det!

#8 - - Nicholas:

(Fast alltså, skyll inte på mig om du blir arbetslös sen.)