tips!

Publicerat i: Allmänt
image167
Idag 18:15 sänds reprisen av "Reporter" i P1, en intervju med Robert Wyatt av Gunnar Bolin. Jag ska lätt lyssna. Älskar Robert Wyatt, lyssnar på hans nya skiva "Comicopera" just nu, och den är jättebra. Spontant känns den snäppet jämnare och vassare än förra skivan "Cuckooland", men har å andra sidan inte toppar som "Old Europe" och "Forest". Eller också så tar det ett tag innan de framträder ur de jazziga dimmorna. Hur som helst så blir jag lycklig bara av att tänka på Robert Wyatt, att han har varit gift med poeten/illustratören Alfie Benge i över 30 år, de verkar ha det så fint ihop. Han har varit rullstolsbunden under hela den tiden, men hon har stått vid hans sida och de har samarbetat kreativt (hon har gjort alla hans skivomslag, och skrivit låttexter). Now that's love.
#1 - - John:

"Just As You Are" är ju så vacker.

#2 - - PK-pelle:

hur pk är du då? inte så värst. rullstolsBUREN ska man ju skriva, herreguuuuuuuuuuuud

#3 - - Henrik:

Efter bara en genomlyssning av nya måste jag säga att Cuckooland är bättre.
Fast Just As You Are är nog lika bra som Old Europe eller Forest.

#4 - - John:

Jag tycker att det är en väldigt jämn och bra skiva, "A Beautiful War" är ju också löjligt vacker.

#5 - - Eddie:

Jag vet, man blir nästan gråtfärdig av att läsa om Wyatt och hans Alfie. Själv är jag inte galen i Comicopera, den är helt okej men inget mästerverk. Däremot känner man ju så mycket för Wyatt att man är beredd att svälja vad som helst som han släpper i ren välvilja. Bli min farfar, liksom.

#6 - - Nicholas:

Andres Lokko intervjuar Robert Wyatt i nya Sonic. Såg det idag när jag var på bibblan. Utmärkt komplement till Gunnar Bolin. Men gud vad Lokko älskar att Wyatt kallar sig för kommunist...

#7 - - John:

David Toop intervjuar honom i senaste Wire.