image123
Spara bilden, skriv ut den & pyssla! It's all mathematics! Allah mathematics!

Sudoku består av nio siffror. Wu-Tang består av nio medlemmar. Så varför inte göra ett sudoku som består av Wu-medlemmar istället för siffror? Det är sånt man tänker på när man har tråkigt på jobbet, och snart var jag i full gång med att komponera mitt första sudoku. Det var svårare än jag trodde, man måste verkligen ha ett system för att allt ska bli rätt - alla medlemmar ska få plats i samtliga vågrätta rader, lodrätta rader och feta kvadrater. Men till slut, efter två havererade försök och många svettpärlor i pannan, lyckades jag. (Det var först efteråt som jag kom på att jag hade kunnat ta ett färdigt sudoku och bara ersätta varje siffra med en klanmedlem...)

Så varsågoda. Den som har löst sudokut först får gärna höra av sig med en kommentar. Själv ska jag på semester nu, kommer tillbaka nästa lördag, så ni får stå ut med digital tystnad tills dess. Ett tips är att lyssna på Hueys debutalbum "Notebook paper", finfin snällcrunk som kom för en månad sen.

Jag måste passa på att rangordna mina favoriter i Wu-Tang Clan:
1. Ol' Dirty Bastard
2. GZA
3. Ghostface Killah
4. RZA
5. Raekwon
6. Inspectah Deck
7. Masta Killa
8. Method Man
9. U-God
#1 - - Henrik:

On Topic: http://www.flickr.com/photos/wigu/860572593/

#2 - - J.F.:

Förlåt om jag är petig, men det heter SUDOKU, inte soduko (knepigt ord, jag vet). Annars tack för pysslet, och en grym blogg.

#3 - - Annika:

Okej. Eftersom stavning är en av de få saker min heder har att vila på har jag ändrat varje soduko till sudoku. Så, nu kan jag sova.

#4 - - Stefan Nilsson:

Semester? Var du inte nyss i Oxford och sedan i Italien? Hur mycket semester ska du ha?
Själv har jag tagit ut ... 5 semesterdagar i år.

#5 - - Stefan Nilsson:

Martin Kellerman måste ha världens sämsta radioröst!

#6 - - matti alkberg:

jag v i l l verkligen att cappadonna ska räknas in i klanen. även om han kom sent.

#7 - - Sus:

Wu-Tang clan-sudoku - IMPRESSED!