pudel

Publicerat i: recension
pudel
Huvudpersonen i Pudel - ser hon inte ut lite som en någon från "Mars Attacks"?

Jag var och såg Pudel igår. Alltså jag blev lite besviken, jag tyckte det var lite väl splittrat: först var det bara Frida Hyvonen som got her thang on, sen var det bara dansare som got their dance on, och i slutet var det bara pudlar som... ja, gjorde whatever pudlar do. Att det är så uppdelat är kanske inget negativt i sig, men jag tyckte inte att det fanns så mycket sammanhang - de tre grejerna hade egentligen ingenting att göra med varandra. Lite singer/songwriter, lite mediahysterikrtitisk koreografi, lite hundbuskis. Jaha, liksom. I och för sig var det kul på slutet när hundarna freakade ur och började skälla hysteriskt och tvingades dras ut från scenen. Klassisk kalabalik. De gick ifrån manus som värsta Cassavetes-skådespelarna.

Men hur som helst, jag gick mest dit för att jag ville se Frida Hyvonen, och när hon satte sig och spelade, iklädd en oändligt stor skjorta, var allting bara så perfekt. Låtarna lät en smula annorlunda från skivan - inga stråkar såklart, och inte så mycket körer heller. Hennes röst darrade snyggt hela tiden, och hon avslutade med min favorit från skivan, "This night I recall you" som låter som en bister rysk vinter. Så fint.

När allt var slut och the cast sprang in en andra gång för att ta emot publikens applåder och buga, restes pudlarna på bakbenen så att man såg hela paketet. Jävligt nasty faktiskt. Det hade jag kunnat vara utan.
#1 - - koff:

N! Maila mig gärna, jag har ett erbjudande/en förfrågan till dig.

#2 - - calle:

hundarna skällde som galna på andra föreställningen också. men jag såg inte. bara hörde.

/calle palladium

#3 - - Annika:

Vem är du koff? Du kan maila [email protected] om du vill.

#4 - - koff:

du har mail.