Cristal vs hiphop

Publicerat i: Allmänt
Det här var ju intressant. Det är såna här nyheter som gör det värt att läsa hiphopsite.com varje vecka.

Man kan ju funderar över exakt hur mycket pengar champagnemärket Cristal har tjänat på att ständigt namedroppas i hiphoplåtar. Det känns som att sedan 1997 så har det konstant varit minst en låt på Billboards topp-10 som hyllat Cristal, varenda vecka. Det är inte omöjligt. Cristal har fått mer shout-outs än Dom Perignon, Hennessey, Remy Martin och Courvoisier tillsammans. De leder i alla fall ligan.

När Louis Rodener, Cristals VD, intevjuades i The Economist nyligen kom hiphopens förhållande till drycken på tal. Men Rodener är inte killen som välkomnar vilka kunder som helst med öppna armar: "We can't FORBID people from buying it. I'm sure Dom Perignon or Krug would be delighted to have their business." Han sa också att allt namedroppande i hiphoplåtar ger Cristal "unwelcome attention". Med andra ord - fuck you alla rappare som rappar om Cristal, det vore skönt om ni kunde lägga av, vi vill inte förknippas med såna som er. Fy fan!

Men det gittiga är att hiphopvärlden inte tar vad som helst. Jay-Z hade tillräckligt mycket stolthet (och var tillräckligt rik) för att kunna gå ut i media och uppmana folk att bojkotta Cristal. Han kallade Rodeners uttalande rasistiskt och sa att han inte längre ska sälja Cristal i klubbarna som han äger eller dricka det privat. Say word!

Förhoppningsvis kommer detta leda till att rappare går tillbaka till att hypa 40's i papperspåsar. Eller kanske är det inget man ska önska, det låter som att jag vill att alla ska vara fattiga och härligt autentinskt ghetto. Fy fan. Skit samma, jag lovar hur som helst att jag hädanefter aldrig mer ska dricka Cristal.
#1 - - Treno:

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com