"Tänk er att läsa Cahiers du cinéma på 50-talet, läsa vilda texter om Hitchcock eller Billy Wilder skrivna av folk som Claude Chabrol och Jean-Luc Godard. Det vore något (obs detta är ingen nostalgitripp, jag är inte dum i huvudet). Jag är för övrigt övertygad om att nya vågen-regissörerna var bättre lämpade som kulturjournalister än som regissörer. De var begåvade journalister som gjorde film, inte tvärtom. Vad har vi i Sverige? Obegåvade college drop-outs som skriver om musik."


LÄS HELA ART. NEDAN!!!!
#1 - - Annique -Kid-Joe:

Men OMG!!!!!!!! Annique Kid Joe 2! Du pratar om mig. JAG är en college drop-out out i fingerspetsarna!

#2 - - Angelique Kidjo (a.k.a. ugly kid joe):

Sluta. Du är ju grym. Men varför kommenterar ingen mitt inlägg? Har vi skrämt bort alla?

#3 - - The real Angelique Kid Joe:

ANGELIQUE KIDJO!!! HA HA HA HA HA HAHAH AH AHHA HAH HAHAHH AHHAHAHAHH HAHAHHA HAH AH!!!!

#4 - - Tennisspionen:

"Jag är för övrigt övertygad om att nya vågen-regissörerna var bättre lämpade som kulturjournalister än som regissörer. De var begåvade journalister som gjorde film, inte tvärtom."

Det här på minner om när F. Virtanen recenserar Brokeback Mountain. Eller, om jag tillåts bli lite grövre, som när folk i kommentarerna till A. Lokkos krönikor på Svd:s hemsida skriver *gäsp* som rubrik och sen går lös på hur dålig koll dom tycker att Lokko (när de själva är helt vilse i pannkakan).

Ignorans var ordet.

I övrigt är jag ett fan av ena Annika (även om vem som egentligen gör vad fortfarande är lite oklart, ni kanske kan profilera er ännu tydligare? Good-Annika vs. Bad-Annika?).

#5 - - Annique Eulberg:

Tennisspionen:
Det går inte att profilera oss som good or bad. För vi är både nyanserande männsikor med ett rikt spektra av nyanser, där inget är beständigt utan bara fyllt med kärlek och reflektion.

#6 - - Tennisspionen:

Jag skojar. Klart ni inte ska profilera er på riktigt. Att inte veta var rösten kommer ifrån är bara härligt. Speciellt med tanke på eran grundläggande mission.

#7 - - Alizee:

haha, detta var kul på riktigt. ngn av er tyckte att den fått till en fanastisk text, och sen fick personen inga kommentarer på den, så då lade den upp ett citat från samma text i nästa inlägg. "HALLÅ? JAG SKREV EN JÄTTEBRA GREJ? HALLÅ? LIKSOM KOLLA CITATET!!!"

#8 - - Annika:

Wtf, det var inte jag som la upp citatet. Det var den andra Annika. För övrigt hoppas jag att "Alizee" är en hyllning till hon som gjorde "J'en ai marre".

#9 - - same same:

haha! men ja, det var såklart en hylling. hon är grrrreat, väcker tigern i mig

#10 - - Anonym:

hyllning