fredagsmys

Publicerat i: Allmänt
Älskar denna låt, en av Dennis Browns första hits:


Topp 5 Dennis Brown-låtar (alla från hans tidiga, romantiska, pre-roots-period):
1. Lips of wine
2. Things in life
3. Love me always
4. Money in my pocket
5. Silhouette

R.I.P. fina Dennis Brown (1957-1999)
#1 - - D:

Hade fått för mig att du inte gillade reggae.

#2 - - Nicholas:

Det har jag väl aldrig sagt?

http://annikaflynner.blogg.se/2008/october/herregud-alton-ellis-ar-dod.html

Dock att jag knappast är någon expert på området.

#3 - - D:

Okej, nä jag var inte säker så är det väl något jag fått för mig bara.

#4 - - petter417:

OT: När sätter monster-inläggen om G-Side igång?

#5 - - Ersk:

Fin lista! Kul med ett reggae-inlägg. Av hans senare låtar är det här min favorit: http://www.youtube.com/watch?v=B7JGyijTiWI

#6 - - TPW:

Är väldigt fäst vid Things in Life men kan inte säkert avgöra huruvida det har med låten i sig att göra eller det faktum att jag associerar den så pass starkt med fantastiska Chungking Express.