Dags att göra en Jeltsin!

Mitt nyårslöfte är avhållsamhet från bloggsynden. Vi får se hur väl jag lyckas - kanske kommer jag inte klara av att go cold turkey mer än en dag, en vecka eller en månad. Kanske kommer jag aldrig tillbaka - det är mitt mål, det måste jag erkänna. Så kanske är detta det allra sista inlägget på den här bloggen. Känn ingen sorg för mig, Göteborg - känn ingen sorg för det här, bloggosfär. Skälen till att jag vill lägga av är många, men ett är att bloggandet tar för mycket tid och tankeverksamhet i anspråk. Jag har gett Annika Flynner tre år av mitt liv, nu känns det som det är dags att koncentrera sig på andra saker.

Men även om jag försvinner, så försvinner jag inte helt. Jag skriver ju för Nöjesguiden, Digfi då och då (härnäst en recension av The-Dreams nya skiva), och Opus ska jag börja skriva för någon gång detta år. Och nästa torsdag, den 8 januari, kommer min första artikel för DN På Stan, en ganska stor en faktiskt. Check it out, ni som bor i Stockholm. Sen skriver jag ju för Plain Gold också, och jag har äntligen styrt upp en MySpace-sida för mitt band Les Beaux Chevaux. MySpace är framtiden, kom ihåg var ni läste det först.

Det vore lämpligt att avsluta det här inlägget med Jay-Z:s brasklappsrim från "Encore". Men jag tror jag avstår, dels för att min sorti inte är lika monumental som Jiggas, dels för att jag (till skillnad från honom) inte alls är säker på om jag kommer att göra en Michael Jordan. Däremot kommer jag att tänka på Afrika Baby Bambaataas sista rader från en av mina gamla favoritlåtar:

Now it's time for me to resurrect
I've got to move on and take the next step
Raise my soul from out the graveyard
Take my rap to another backyard
Use my mind to do something new
Something that your crew never thought to do
God up above, won't you help me?
To gather my people in unity?
The new year's here so I'm-a start like this:
Everybody raise your right fist!

Vi ses, ha det bra och gott nytt år!
#1 - - Tatti:

Fan det var trist, nåväl gott nytt.

#2 - - matti akberg:

hej då.

#3 - - Henrik:

buh!

#4 - - Chilla:

Tack för en underbar blogg med många välskrivna bloggar i mångskiftande ämnen, det har varit rolig, intelligent och kunnig läsning! Tack också till alla dina kommentatorer, en riktigt kul fan-club! Men, även om det är tråkigt för oss - det är nog ett klokt beslut.- Och framtiden: - du kommer att förgylla vilket medium du än väljer!

#5 - - Lil' Sven:

Känns som att föregående talare uttryckte det rätt bra; det har varit en rolig tid på alla de sätt. Men någon gång är det ju dags för bokslut och såna grejer. Så lycka till med allt i framtiden och hej då.

#6 - - gustav:

sörjer. men man får väl plocka upp opus.

#7 - - Eva:

Buhu, buhu....

#8 - - martin janzon:

Just när jag upptäckt att den här Annika Flynner ju är skitbra och bestämt mig för att börja läsa den här bloggen regelbundet - då läggs den ner. TRÅKIGT.

#9 - - chilla:

martin janzon: kolla upp de gamla bloggarna.

#10 - - Pondexter:

Följ chillas råd, janzon! Jag gjorde just det och det är väldigt givande.



Tack och hej, Nicholas!

#11 - - Jonas:

Synd.

#12 - - calle:

tråkigt,tråkigt, du behövs som motvikt till sonic etc etc men tack för den här tiden

#13 - - D.D.:

Vems ATCQ-stannery ska jag nu klaga på?

#14 - - B:

Peace!

#15 - - Kristoffer Viita:

Adios. Simma Lugnt.

#16 - - Max:

Fan vad trille, det här får du ta och ompröva tycker jag. Kan du inte bara skära ner lite på barockmusiksposterna?

#17 - - moster:

trist

#18 - - CM:

nage

#19 - - SG:

Tråkigt, tråkigt. Tack för många fina texter.

#20 - - magnus:

tråkigt, tycker den med lägst kommentar / per läst inlägg ratio. lovar läsa opus för din skull!

#21 - - Max:

Ska vi reminisca flynner-stunder? Jag minns "kär i en hipster"-dramat och när Niklas Ekdal refererade på ledarsidan

#22 - - maria:

Bra text i DN På Stan i dag!

#23 - - håkan:

jag minns marabou-inlägget och mats nileskär-inlägget. dessutom någon låt nicholas skrev för att bli antagen på DI. den var genious.

#24 - - J:

Fy fan i helvete vad tråkigt, har läst dig länge och haft många mmmmoments. Well, tack!

#25 - - Hasse:

Skönt att ni slutar. Ni är så jävla kassa.