Den där "Sliding doors". Så är det med mig och den andra Annika. Hon rusade in genom dörren, jag valde att stå kvar utanför. Hon lever ett händelserikt liv, jag lever ett tryggt liv. Kanske avundas hon mig lite, men inte som jag avundas henne. Eller avund schmavund, jag älskar ju henne. Men det är en så stor klyfta mellan att bli citerad i alla stora tidningar och att jobba på ICA, eller plugga. Jag lever ett så tråkigt liv. Min trygghetsnoja lägger ständigt krokben för mig. Jag lever enligt de tre F:en - feghet, förnekelse och förbittring. Jag går en säker död till mötes. Det mest positiva som jag kan säga om den är att den är säker.

Så ryck upp dig då. Skärp dig. Gör vad du vill, who's stopping you? Vad är det du vill förresten?

Äh, jag vet inte. (LÖGN.) Jag vet inte om jag skulle palla att vara frilansjournalist (LÖGN), det är ingen trygghet i det (LÖGN). Vet inte om jag skulle palla att vara musiker heller (LÖGN), fan vad bull att göra 200 spelningar om året i ställen som Ludvika och Osby bara för att några skitungar ska köpa ens skivor (IOFS RÄTT SANT). Att göra film vore kanske kul, men (NU BÖRJAR LÖGNEN) fan vad jobbigt att vara så beroende av ett helt team som måste vara med och ta alla beslut och göra allting, det handlar liksom inte bara om en persons vision och hur denna ska förverkligas. Författare då? Får bli det. När jag är gammal. Stadgad och trygg. Som en bisyssla. Man måste ju faktiskt ha levt lite så att man har någonting att skriva om...(LÖGN).

OK skit samma. Jag har faktiskt inte en livskris (LÖGN... obs skämt!!), jag har bara inget att skriva om idag så jag tar mig friheten att fläka ut mig lite.

För övrigt missade jag matchen mellan Ghana och Brasilien idag eftersom jag jobbade. Det gick som jag väntat. Fan också. Brasilien är det lag jag hejar minst på, de är minst underdogs, och de spelar inte gudomligt underhållande heller hela tiden, allt det där snacket är bara exotistisk rasism. Jag vet inte vilka jag ska heja på nu. Jag hade önskat att Spanien vann över Frankrike, men så blev det inte heller. Jag skulle vilja heja på Portugal – det har jag gjort tidigare – men jag läste idag deras coach typ gillar Pinochet. Cute. Kanske ska heja på Argentina, men det känns ytligt, har bara sett en halv match med dem, har ingen relation. En sak är dock säker: det finns inget lag som jag hejar mindre på än äckliga jävla bloke-England. Svennis come home!

#1 - - Carmen!:

du skriver så jävla ball, lillbrollan. Jag är snart chef och anställer dig såklart so laid back and relax. rök en fet och dejta din tjej.

#2 - - shorty:

ok.

#3 - - klubb-jindi:

Äh. Du kommer lätt lyckas också . Det dröjer lite länge bara:D

#4 - - Lotta:

Varför skulle det vara ett misslyckande att inte bli författare, musiker, journalist, regissör etc.? Låt oss hoppas att livet är mer och större än så. Sincerely

#5 - - Treno:

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com