sommardröm

Publicerat i: spellista sommar


Nu är den här, årets sommarplaylist! Sommardröm fick den heta, check it out! Den var väldigt rolig att sätta ihop, det är nästan bara nya låtar - jag ville göra en lista med musik som jag vill lyssna på i sommar, låtar som är nya för mig, inte en samling låtar som jag har lyssnat på den senaste tiden. Fast det finns några sådana också, men många är de inte. Ungefär en tredjedel är afrobeats från i år, en tredjedel är hiphop från i år och en tredjedel är pop av olika slag. Inget klassiskt eller opera denna gång, och inte heller dancehall faktiskt, det bara blev så. Inte mycket r&b heller inser jag nu när jag tänker efter, men däremot några franska och latinamerikanska låtar. Det är en ganska pigg och dansant vibe på hela listan. Jag gjorde först en lista på över 700 låtar, sedan sållade jag och sållade, tills det återstod 100 guldkorn, som jag sedan placerade i den här ordningen. Ingen artist har mer än en låt på listan (om man inte räknar med inhopp som gästartist), det är jag väldigt nöjd med. Hoppas ni kommer att gilla listan!

Artister som är med på sommardröm: Tino Rossi, Bettye Swann, Dadju feat Franglish, Young Thug feat J. Cole & Travis Scott, Ozuna feat J Balvin, Denz, Ked Livanskiy, MMZ, Blueface feat Cardi B & YG, Miley Cyrus feat Swae Lee, Joeboy, Tierra Whack, Kacey Musgraves, Nonso Amadi, Chance the Rapper feat TisaKorean, Ariana Grande, Rotimi, Madi Banja feat Ikhana, Cassper Nyoevest feat Boskasie, Jai Paul, DJ Tunes feat WizKid & Blaq Jerzee, Guleed feat Gilli, Pheeyownah, Sean Kingston feat Tory Lanez & DaVido, DaBaby feat Offset, Luke Slakter (Burial remix), Juls feat Tiggs Da Author & Santi, Skepta feat Lay-Z & WizKid, Kaah, Shay, Sean Leon, James Blake, Sarz feat WurID, Lil Baby feat Gunna, Mabel, Souf, Näääk feat Fricky & Denz, Anitta feat J Balvin, Francois de Roubaix (Actual Magic remix), Simon On The Moon, Bibio, ViVii, Sharon Van Etten, Jelassi, Maleek Berry, Parham, Suicide, Tolani, Schoolboy Q feat Travis Scott, Rayvanny feat Diamond Platinumz, Yung Pinch feat GASHI, Shirazee feat S.Pri Noir, Kornél Kovács feat Rebecca & Fiona, Kirani Ayat feat Joe Boy, Rich The Kid, The Psychedelic Furs, Ninho feat Fally Ipupa, Tyler the Creator, jonatan leandoer127, Master Clap feat Professor, Holly Rey & DrumPope, Fungz, Tame Impala, Santi feat Krisirie, YNW Melly feat Kanye West, Tove Lo, melvitto feat Wande Coal, Lizzo, Hot Chip, Nguvo feat Dalona, Tyga, Heavy K feat Bucie & Nokwazi, Young Chop, Winona Oak, Grace Ives, Moelogo, L.A.X., Trippie Redd, Kindred the Family Soul, Patoranking, Juice WRLD, Claude Fontaine, Gilli, L.U:N.A, Jenny Lewis Creedence Clearwater Revival, John Lundvik, DRB Lasgidi, Saliboy feat GWG, Niniola feat Sarz, Teknokrat's, Young "D" feat Harmonize & Skales, Yung Fume feat Yung Tory, Kate Bush, Mr Tophat feat Lune, The Chieftains, Led Zeppelin, Lana Del Rey, Nadia Tehran, Nina Simone och The Radio Dept.
#1 - - Jan Broman:

Det var länge sedan jag var här inne och kul då att se att du gjort en lista. Brukar faktiskt rata listor med artister med flera låtar på samma lista så trevligt då att höra att du anammat den regel. mvh