N. Keezy, som Boot Camp Clik skulle säga


Berweezy! Den trappan har man gått i några gånger :) 

Om man vill höra mig babbla om klassisk musik, lyssna när jag spelar upp några vackra stycken som jag tar upp i min bok och köpa och/eller få boken signerad så finns det inte mindre än tre tillfällen nästa vecka för den som bor i Stockholm. Onsdag 22 mars kl 18:00 är det författarträff med mig på NK Bokhandel, plan 3. "Vin och snacks 20 kr (ord. pris 88 kr)" läste jag på deras hemsida nu, det låter ju underbart. Och sen har jag konsertintroduktioner till två konserter på Berwaldhallen, torsdag 23 mars kl 18:00 och fredag 24 mars kl 18:00, det är i parkettfoajén dvs längst ner. Konserten börjar kl 19 båda kvällarna och det borde vara möjligt att gå på konsertintroduktionerna utan att gå på konserten, alltså är det gratis. Men jag rekommenderar verkligen att gå på konserten eftersom den verkar så himla bra! Sångaren och dirigenten Barbara Hannigan är en sensation, och programmet innehåller Debussys "Syrinx", Ligetis "Atmosphères" (båda är med i min bok) och verk av Sibelius, Berg och Bartók (som alla är med i min bok, men med andra verk än de som framförs här). Läs mer på Berwaldhallens hemsida.

Denna vecka är jag för övrigt med i ICA-Kuriren i en mysig intervju! Shout out till ICA :) Jag jobbade på ICA Linero som sommarjobb när jag var 24, vilket riktigt gamla Annika Flynner-läsare kanske minns. Det var inte så fett. Men men. Älskar fortfarande ICA:s mozzarellapizzor.