från vinterfall

Duke Pearson är så himla mysig. Jag upptäckte denna gamle jazzpianist, som hade sin lilla storhetstid på 1960-talet, i höstas och det är jag väldigt glad för. Jag gjorde en playlist med hans 20 finaste inspelningar, lyssna gärna på den, det gör jag ofta. Jag vet, det är två versioner av "Angel eyes" med, so sue me. De är ganska olika varandra och det hade känts brottsligt att välja mellan en av dem. "Angel eyes" är en så bra låt. Ella Fitzgerald gjorde den fantastisk, Frank Sinatra gjorde den kanske ännu bättre, men när Duke Pearson spelar den kan jag verkligen inte sluta lyssna.
#1 - - Alf:

Hej Nicholas! Jag skulle vilja be om ursäkt för mina kommentarer under namnet J-Kelly. Och skulle önska att du tog bort dom. Detta är skrivet på fullt allvar och jag respekterar din musiksmak och vill så hemskt gärna att dom inläggen tas bort. Med vänlig hälsning,/J