från sommarfall. jag minns när jag hittade sabres of paradise-singeln "wilmot" på skivbörsen repeat records i lund när jag var typ 18 år, jag blev väldigt glad för det var ju en sån låt som man minns hypades i tidningen pop flera år tidigare men som man bara hade kunnat fantisera om hur den lät. jag köpte den och det visade sig att den lät nice. konstig klubbig dub som ändå var lite catchy. hittigheten berodde på en gammal calypsosampling, insåg jag många år senare, och denna låt - japp, "black but sweet" av wilmoth (sic) houdini - visade sig vara en riktig pärla. jag har tänkt ha med den på en årstidslista ett tag, men det har inte blivit av, eller den har kanske inte riktigt passat in, och just nu känns det egentligen halvkul eftersom the avalanches har sabbat wilmoth houdini när de (som en hommage till sabres of paradise?) samplade en annan av hans låtar i sin käcka hitsingel "frankie sinatra". men skit i det, för "black but sweet" är underbar och jag tyckte verkligen den passade på årets sommarlista. bara en dåre kan ogilla calypso. jag är ingen dåre.