från vårskrud

Älskar denna låt! Älskar över huvud taget Gangsta Boo. Jag gjorde ju en topp 10-lista över mina favoritrappare för ett tag sedan, hade jag gjort topp 15 så hade Gangsta Boo varit med. Allt hon säger låter så jävla tungt, samtidigt låter det som hon har ett leedne på läpparna när hon säger det. "I like to fuck rich men, every now and then" - bra rim. I den textraden, precis som i "Love again" med Run The Jewels som hon gästade i fjol, rappar hon om sex och det är hela tiden på hennes villkor, det är hennes kåthet och hennes krav står i centrum, killen/killarna är extremt sekundära och utbytbara. Så var det inte riktigt när Lil Kim och Foxy Brown gjorde sin grej i slutet på 90-talet, så det är nice att utvecklingen går framåt. Gangsta Boo var ju med på den tiden också, och var bra och tuff när hon var med i Three 6 Mafia, men jag tycker hon är ännu bättre nu, hon har (ännu) mer självsäkerhet och pondus. Ah, hon är så jävla grym. La Chat har jag inte samma förhållande till, men hon är nice, hon låter jävligt badass när hon avslutar sin vers med "He said that he likes for me to blaze, when I ride his face". Beatet i denna låt är väldigt fint, jag tycker melodislingan påminner om slutet på Håkan Hellströms "Jag vet vilken dy hon varit i", håller ni inte med?