popcaan <3

Publicerat i: Allmänt




båda från vinterljus

Älskar hur de bankande ackorden i början av "Waiting so long" går i en stel rytm men i slutet av låten i en jublande dansant rytm, det är liksom en seger för livet. Och "Love yuh bad" har en underbar kombination av mörk desperation och sexig beslutsamhet. Ärligt, jag vet inte när jag senast gillade en dancehallartist så mycket som jag gillar Popcaan? Di Genius älskar jag i och för sig, men han är ju producent och inte en artist så det är en annan typ av kärlek. Vybz Kartel och Mavado har jag aldrig gillat lika mycket som jag gillar deras låtar, samma sak med Demarco egentligen även om jag verkligen älskar hans "Wine down low". Nåja, jag borde kanske inte uttala mig egentligen, jag är inte alls särskilt insatt i Jamaikas musikscen. Men jag tycker om att titta in ibland och se vad som finns för tillfället. Man hittar alltid något som är bra.