Idag skriver jag en debattartikel i DN kultur som går ut på att jag tycker att politiseringen av konst och kulturkritik har gått för långt, läs gärna!

Det finns så mycket som jag skulle vilja säga om detta som inte fick plats i artikeln. Kanske får återkomma till det. Men jag skulle i alla fall vilja rekommendera Therese Bohmans plädering för en konstfokuserad kulturkritik som publicerades i Expressen för ett och ett halvt år sedan, och detta föredrag från Stockholm Literature 2014 av författaren Aminatta Forna som har rötter i både Sierra Leona och Skottland och har intressanta synpunkter på konstnärlig frihet och identitetspolitik:



För övrigt, och apropå ingenting, skulle jag vilja rekommendera denna underbara skiva: Sam Cooke, "Live at the Harlem Square Club, 1963"
#1 - - Suzanne osten:

Kristallklar argumentering mot exkludering starkt om konst och universialism.

#2 - - Nicholas:

Tack Suzanne!!