Åh jag blev så glad när jag hörde detta:



Vampire Weekends nya singel låt, som är en väldigt smakfull hyllning till en av 90-talets bästa hiphoplåtar, Souls of Mischiefs "Step to my girl" (och sångmelodin i verserna påminner lite om Céline Dions "My heart will go on"!). Oaklandkvartetten är mest kända för klassiska singeln "93 til infinity" och för att vara en västkustrapgrupp som inte lät som västkustrappare gjorde på den tiden: inte alls gangsta, mer som en coolare variant av New Yorks jazzdiggande Native Tongues-kollektiv. Jag skrev lite om dem för ett år sedan, med anledning av en konsert som jag aldrig gick på i slutändan... men hur som helst, "Step to my girl", vilken underbar låt det är. Och jag känner mer sympati för Vampire Weekend än på mycket länge.

#1 - - otto:

Härligt! Step to my girl har verkligen varit en favorit sedan du introducerade i det dära inlägget du nämner här.

#2 - - Nicholas:

Så trevligt!