<3

Publicerat i: Allmänt


Åh! Min älskade Q-Tip blir intervjuad av Jefferson "Chairman" Mao (en av hjältarna från tidningen Ego Trip). Två timmar. Han snackar om musik, vad den betyder för honom, hur han skapar musik. Detta är guld. PS vad snygg han är? Fortfarande alltså? Gud. Kommer ALDRIG bli objektiv när jag pratar om Q-Tip, han och A Tribe Called Quest betyder för mycket för mig. Det är typ som Paul Weller för Andres Lokko, eller Depeche Mode för Fredrik Strage, eller [insert namn på manlig artist/grupp] för [insert namn på manlig musikjournalist].

Vilken funktion fyller Q-Tip för mig idag? Jag tror att han påminner mig om att det finns ett värde i den rena grooven, det rena svänget, det icke-intellektuella som inte har en massa fancy ackordföljder och Vackra melodier (eller "coola"/"moderna" rytmer). Han påminner mig också om att man kan vara the coolest cat on the block och ändå vara snäll och ödmjuk. Det gläder mig att Q-Tip mår bra och får jobba med musik (han är extremt anlitad som DJ, och blir anlitad av Kanye West då och då för hjälp med produktionerna). Men jag undrar om han har barn? Hoppas det. Tror att han skulle bli en bra pappa. Ok förlåt.