Lyssna: Grammisgalan

Jag blev sur när jag läste om vinnarna på Grammisgalan i morse - årets hiphop/soul gick inte till Lorentz & Sakarias utan till Timbuktu och Damn! En annan som reagerade var Thomas Nordegren på P1 som tyckte det konstigt att First Aid Kit vann i kategorin pop eftersom han tycker att de är country. Jag håller inte med, och idag var jag med i Nordegren & Epstein i P1 och snackade om detta. Lyssna gärna i spelaren ovan. Mycket glad över att jag hann nämna den här remixen:

#1 - - D:

Jag har fått intrycket att de flesta svenska countrykonnässörer är ganska måttligt imponerade av First Aid Kit utan de har snarare imponerat på just en poppublik som kanske ibland_tror_att det är country de lyssnar på. Magnus Erikssons recension här sammanfattar rätt bra mycket av den kritiken jag hört mot duon från countryhåll:

http://rootsy.nu/recension.php?id=1874