crazy sexy krule

Publicerat i: Allmänt


Jag älskar King Krules album som släpptes denna vecka (och finns på Spotify)! Så fina gitarrackord, så sköna rytmer, sån underbar sångröst. Brukar inte tänka detta så ofta men: jag skulle vilja se honom live. Kan å andra sidan tänka mig att det inte låter jättebra live. Hur som helst - med denna skiva och Mount Kimbies "Cold Spring Fault Less Youth" är den unge herr Krule alltså vokalist på inte en utan två av 2013 års allra bästa skivor, ändå coolt! Och inc. kommer ju också från England, deras skiva är också en av årets bästa. Vad ska man dra för slutsats av detta? Har jag fått a fit of anglofili? Tänker inte besvara den frågan men jag kan i alla fall säga detta helt ärligt: nu ska jag sätta mig och läsa en bok jag började på igår, nämligen Charles Dickens "David Copperfield".