Ha, försommaren 2012 har vissa likheter med försommaren 2010, i alla fall på musikfronten. Ny bra Beach House-skiva? Check. Ny bra Teenage Fanclub-skiva? Check (Lightships, så mysig skiva!). Ny bra Hot Chip? Cheeeck... well... ja men det har släppts ett par singlar och så har 2 Bears-sidoprojektet släppt skiva. Och så Jj, som jag lyssnade som fan på för exakt två år sedan. Jag satt i en väldigt speciell liten lägenhet på Kungsholmen med en massa flyttkartonger omkring mig och undrade vart jag var på väg. Jag lyssnade på Jj:s skiva, i synnerhet "And now", galet mycket. Nu är Jj tillbaka med singeln "Beautiful life", och den är kanske inte "And now"-bra, men den är ändå himla fin tycker jag.

Sommaren 2010 blev inte alls som jag trodde att den skulle bli. Så sommaren 2012 väljer jag att inte tro något om. Jag ska försöka i alla fall. Men jag hoppas att den blir fin.