Jag var uppenbarligen inte så förtjust i David Shrigley när jag såg en utställning med honom 2007. Nu för tiden tycker jag om hans dråpliga humor mycket mer - det beror nog på att folk ständigt postar hans verk på bloggar, tumblr och instagram (de lämpar sig kanske bättre för det formatet än för en utställning på en konsthall?), man får små trevliga portioner då och då som är svåra att inte gilla. Will Oldham är en artist som jag aldrig riktigt orkat ta tag i, men jag lyssnade på honom idag, för i dagarna släpps några reissues av hans 90-talsalbum (på den tiden då han kallade sig Palace Music) som jag läste om och fick lust att kolla upp. Då snubblade jag över den här fina låten. Will Oldham gjorde en lite lyxigare nyinspelning av den 2004 (då under namnet Bonnie Prince Billy) och David Shrigley gjorde en video till denna som jag faktiskt tyckte var väldigt fin. Hatar ju inte hästarna t ex. Check it out.