Jag och Petter jobbar snabbt och nu har vi spelat in avsnitt 2 av vår podcast What It Do - och denna gång får vi sällskap av vår fina vän Fanny Lindgren Agazzi! Det blev ett rätt långt snack, men trevligt. Programmet är framför allt en hyllning till Drake, vi tar upp allt som gör honom speciell och bra, men vi tar också upp den kritik som finns mot honom, inte minst de blogginlägg som rapexperterna Sanna och Simon skrev efter min krönika i Nöjesguiden. Jag kan säga det direkt: jag håller med om att det var dumt att använda ordet feminist om Drake, för han är helt enkelt inte feminist. Men jag tycker att han representerar en manstyp (nej, INTE "Vi som aldrig sa hora"-manstypen, utan en annan) som inte är så vanlig i den kulturella kontext som Drake verkar inom. Äh, lyssna själv, jag ska inte upprepa allt här! Finns på både iTunes och Soundcloud, och missa inte att WID har ett twitterkonto och en liten blogg också. Musiken från programmet (well, de flesta låtarna i alla fall) finns på den här Spotify-listan som Petter satt ihop.


#1 - - D:

Schysst! Då har jag något att lyssna på för att liva upp mig lite medan jag går och gör en massa sega ärenden på stan senare idag.

#2 - - D:

Läste Sannas kommentar nu. Ouch! Får nog faktiskt hålla med henne i det hon skrev också men ska bli spännande att höra vad du säger om saken i programmet.

#3 - - Henrik:

Det är väl en sak att ni gör en temapodcast om Young Garnier Fructis man att ni dissar A$AP Rocky i samma mening som ni hyllar Aesop Rock är fan oförlåtligt. Sveriges minst based podcast.

#4 - - Petter:

Whooooooa Henrik, vi älskar A$AP Rocky, mycket mer så än Aesop Rock. Åtminstone jag och Nicholas. Det är ju Fanny som dissar honom till förmån för Aesop, om än med en viss glimt i ögat. Sen var det mest kul att lolla på "Aesop Rock och hans Aesop Mob" etc. Att vi uppskattar både Aesop och A$AP borde väl göra oss ännu mer based?!

#5 - - Nicholas:

Jag är rädd att jag inte är särskilt based :/

#6 - - S:

det är fint hur ni beskrivit drake. såg också honom i globen. det känns fint också när ni med viss kärlek skrattar åt hans manér att försöka verka tuff. fortsätt med era podcasts, gärna med bättre ljud.