Juliette Greco <3

Vissa kanaliserar sin kreativitet genom att skapa konst, andra genom att laga fantastisk mat; jag gör det av någon anledning genom att sätta ihop Spotify-playlists. Jag kan inte förklara varför, men jag älskar det så himla mycket, jag lägger så himla mycket tid och energi på det. Framför allt tycker jag om 100-låtars-monstren som jag gör en gång per årstid - jag hinner knappt bli klar med en förrän jag börjar samla låtar till nästa årstids lista. Nu är det dags för årets sommarlista, sommarvindar, som jag pysslat med i tre månader och som blev helt klar för en halvtimme sen. Hoppas ni kommer gilla den. Jag vet i alla fall att jag själv kommer spela den på repeat hela sommaren.

Det var svårt att toppa förra årets sommarlista, som var full av hits och som många verkade gilla. Den här listan skiljer sig lite från mina senaste listor - det är inte så mycket R&B, gammal soul, rockklassiker och indiepop. Istället är det hiphop, dancehall (!) och brittisk poppig dansmusik som står i fokus. Fast jag får ändå med lite jazz, lite somrigt bitterljuva ballader och pyttelite Debussy. De flesta låtarna är sommarlåtar i bemärkelsen att de är svalkande, de bryter hettan. Fast vissa ställer sig mitt i solen, som Frida Hyvönens "Gold". Äsch nu ska jag sluta babbla, lyssna själva! Om ni har lust. Shuffla om ni vill men jag svär att varenda låtföljd är noga uttänkt, så jag tror faktiskt att musiken låter bäst utan shuffle-knappen påslagen.

Hur livet såg ut innan Spotify, det kan jag inte minnas.
#1 - - Bridgeman:

lyssnade på fina vårvindar? när jag gick på sörmlandsleden för någon månad sedan. funderar på att ta nån etapp imorgon. kan ju passa bra att köra sommarlistan då.

#2 - - Nicholas:

Hihi, det tycker jag!

#3 - - Mix:

Var är Family values?