Hm....


Hehe


Hahaha


Ok MAYHEM

Jag ber om ursäkt för bildernas undermåliga kvalitet, men jag hade bättre saker för mig igår kväll än att ta fram perfekta fotografier. Som att dansa, sjunga med och bli totalt hänryckt av Yelawolf som gjorde en knäckande bra konsert på Kägelbanan i Stockholm. Han hade total närvaro, total utlevelse och rappade så himla bra. Och han sjunger ju bra också! I den känsliga "something for the ladies"-låten "Love is not enough"... som han inledde med att skandera "fuck that bitch" i ett call-and-response med publiken. Ja ja, allt är relativt.

Åh, Yelawolf har så himla bra låtar - "Pop the trunk", "Box chevy", "Party" - han är en hitmakare helt enekelt. Han kan bli hur stor som helst, och om jag fattat det hela rätt har han signat med Eminems skivbolag Shady Records - då KOMMER han bli hur stor som helst. När konserten slutade hade han ännu inte spelat min favoritlåt "In this club" och jag blev lite orolig att det inte skulle bli något extranummer, eftersom hans manager talade i mikrofonen om att Yela skulle vara närvarande i merchandise-ståndet om man ville bli fotograferad tillsammans med honom när man köpte sin t-shirt... men i alla fall, efter publikens ihärdiga rop kom han tillbaka, spelade "In this club" och hoppade ner i publiken och röjde runt medan alla sjöng med och dansade med honom. Det var fantastiskt.

Jag recenserade Yelawolfs mixtape "Trunk Muzik" som kom förra året här och jag skrev en artikel om Yelawolf och Jackie Chain ungefär samtidigt, finns att läsa här. Jag hinner inte skriva mer om karln nu, men lyssna på den här: