Nicholas: Låt oss glömma alla skriverier om The-Dreams privatliv och hur han behandlat sin senaste exfru. Som artist är han unik och ständigt växande. Låtarna på detta tredje album är inte bara kongenialt sammanvävda med varandra som tidigare, utan i sig själva experimentella och mångfacetterade. De kvicka texterna, de omedelbart medryckande melodierna, de välregisserade stämningarna (från optimism till ångest till hedonism till självrannsakan), de fräscha, vältrimmade produktionerna – Love King är hästlängder före all annan R&B. BETYG: 6/6 (från Nöjesguiden)

Annika Flynner: He he... bättre sent än aldrig, right? Den här skivan kom precis i samma stund som förra numret av NG gått till tryckpressarna. Först tänkte jag att jag inte skulle skriva en recension, men sen ändrade jag mig, för den är ju så himla bra, det måste dokumenteras någonstans. Jag älskar verkligen The-Dream. Still do. Han kanske är ett svin, han kanske är den siste killen i världen att gifta sig med eller få barn med. So be it. När det gäller relationer är han hopplös, den enda värld som han fungerar i är musikens. Han är så mycket mer än en kopia av Prince och R. Kelly. Hans låtar är så sjuka, de liksom morphar, ändrar karaktär på ett bisarrt och vackert sätt. Och om det är någon låt jag vill dansa till när klockan är halv tre, svetten rinner och stroboskopljusen blixtrar så är det "Panties to the side" från den här skivan. Den är så mörk, så hård, så mäktig. Och den kommer aldrig släppas som singel. Vilken annan R&B-artist lägger lika mycket krut (eller mer) på sina albumspår som på singlarna? Ingen. De senaste åren har titeln "bästa låtskrivaren & producenten i R&B-världen" kastats fram och tillbaka mellan The-Dream och Ryan Leslie; med "Love King" har bollen återigen erövrats av The-Dream.
#1 - - Viktoria:

Håller med, grym skiva!

#2 - - Nicholas:

Saker som jag glömde att ta upp i denna text:

1. likheten mellan "Make up bag" och Phoneix andra album

2. att textraden "I know this may sound staaalkerish, but it's only because you aaare the shit" är extremt rolig

3. att "Florida University" borde bli nästa singel.