Nicholas: OutKast är ett av hiphophistoriens fem viktigaste band. De har ingenting mer att bevisa, så varje nytt släpp är som en generös bonus. Därför är det häpnadsväckande hur mycket energi och kreativitet som gruppens ena halva Big Boi fyller detta soloalbum med. Om han tidigare stod i skuggan av sin mer flamboyante kollega Andre 3000 är det numera ingen som kan tvivla på hans melodikänsla, funkighet och unikt coola rapstil. Så gott som varje låt här är en potentiell hitsingel eller dansgolvsanthem. Ett av årets bästa album. BETYG: 6/6 (från Nöjesguiden)

Annika Flynner: Jag var aldrig särskilt förtjust i Big Boi back in the day. Tyckte att hans bubblande melodiösa rapstil lät lite konstig och mesig. Och varje gång jag tänkt på honom har jag haft klippet från "Ms Jackson"-videon på näthinnan, där när han sitter på taket i röda regnkläder och ser ut som ett stort barn (big boy) med kapuschonen hårt åtdragen. Samtidigt har jag inte kunnat förneka att han gjort många extremt minnesvärda verser, och när "Shine Blockas" slog ner som en bomb i höstas så gick det upp för mig vilket geni han var, att han hade en egen musikalisk identitet. Nu känner jag bara en enorm, gränslös kärlek, och när jag lyssnar på gamla OutKast-skivor lyssnar jag extra noga efter Big Bois verser. Visste ni förresten att det var han som kom på refrängen till "Rosa Parks"? Om Andre stod för gruppens mest våghalsiga experiment så stod kanske Big Boi för den livsviktiga hitkänslan. Det tål att tänkas på.
#1 - - Daniel:

Har alltid föredragit Big Boi framför Andre. Har lyssnat på hans skiva i den klassisk dubbeln en miljon gånger (något överdrivet) medan Andres har jag kanske lyssnat på fem gånger (inte det minsta överdrivet).

#2 - - Nicholas:

Jag lyssnar bara på Aquemini nuförtiden.