Jag var i Genève i helgen. Och åkte till Lyon, för det var bara två timmar med tåg, och det var helt underbart där. Som ett mindre Paris - mindre coolt, mindre urbant, mindre turistigt - men lika njutbart för en inbiten frankofil som moi-même. Jag är egentligen för trött för att blogga, men några bilder kan jag bjussa på. På min gravsten kommer det att stå "Nicholas Ringskog Ferrada-Noli - han bjussade ibland på sig själv".


Utsikt från hotellfönstret - gotta love those franska hustak


Fin korv på söndagsmarknaden. Jag köpte ett tumpiano i ett stånd bredvid.


Visst blev det en och annan promenade över en och annan pont


På väg upp till den maffiga basilikan - som ni kanske ser var hösten len och snäll


Längst upp. How bout that view, ladies and gentlemen?


Givetvis hade frassarna byggt värsta katedralen längst upp på den sjuka kullen. Insidan var otroligt vacker, mina bilder gör den inte rättvisa.


Ändå soft att ha ett namn som ingår i diverse latinska ord


A portrait of the artist as a young backpacker. I bakgrunden ett hôtel de ville som är finare än kommunalhuset i Salem.


Pas de photos! skrek de när jag försökte ta en bild på denna underbara Matissemålning. Oh well, jag fick i alla fall se den med mina egna ögon. Musée des beaux arts hade fett många beaux grejer.


Tillbaka i Geneve. Genf är ju alltid Genf.


Don't block my shine, shawty.


God natt, vackra stad.
#1 - - tycho:

Vad spännade att du hade ett primitivt fängelse med gallerfönstret rakt framför ditt hotellrum!

#2 - - Nicholas:

Visst, kände mig som Robespierre.

#3 - - Daniel:

Du var väl involverad i Plain Gold-bloggen? Varför lade ni ner den?

#4 - - Jeps:

Såg Lil wayne dokumentären på tal om inget, den var grym

#5 - - Nicholas:

Daniel: ett dalande intresse från samtliga inblande, i kombination med att årets R&B-skörd var sämre än 2006 och 2007.

Jeps: jepp, den var bra.

#6 - - fredrik:

hah, var kom tanken på kommunalhuset i salem in? har du varit där?

#7 - - Nicholas:

Jag har varit där, men framförallt kom det huset på nummer ett när Expressen utsåg de fulaste kommunala byggnaderna i hela Sverige.