Jag älskar "I got my" lika mycket som alla andra. (Eller älskar kanske är ett för starkt ord? "Diggar" kanske är bättre? Jag diggar "I got my" lika mycket som alla andra. Hm jag vet inte, känns så konstlat att använda ordet digga, jag gör verkligen aldrig det. Jag tycker det är en bedårande liten låt i alla fall.) Men har ni tänkt på att i början på andra versen sjunger Static EXAKT samma melodi som "Vem är du, vem är jag, levande charader"? Det är sant! Alltså när han sjunger "First I valet the car, check into my five star..." ("... Hotel, oh well" kommer sen, fast det är en annan melodi). Det är förmodligen omedvetet, men det vore kul om det inte var det! Diggin in the crates, de amerikanska låtskrivarna har börjat plundra den skandinaviska låtskatten. Nästa R&B-hit kanske snor refrängen från "När hon går förbi står pojkarna på rad", inte mig emot.
#1 - - Jonna:

Gullmupp!

#2 - - Nicholas:

Mupp?

#3 - - Lola:

"När du går förbi står pojkarna på rad" är en sjukt bra refräng. Du får skicka ett ex till lite R&B-artister och tipsa....

#4 - - Petter:

Hahahahaha. När man sjunger det för sig själv och har "Levande Charader"-melodin (och den psykade texten) i bakhuvudet blir det jävligt roligt. Tack för det.