image255
- Thanks a lot, Heady.
- It's Headly.
- It is?

Oh man, alla bara dör! Häromdagen dog Harvey Korman. Han var fantastisk i Mel Brooks 70-talsfilmer "Blazing Saddles" och "High anxiety", två filmer som jag såg så många gånger under min barndom att jag kan varenda replik uttantill, jag kan dem nog fortfarande trots att det var så länge sen jag såg dem. Harvey Korman var elak och oerhört rolig. Scenerna med honom var på en helt annan nivå än, vad ska vi säga, den med de baked beans-ätande och kollektivt pruttande cowboysen.


Stackars Mel Brooks. Först dör Anne Bancroft, sedan hans gamla kompanjon Harvey Korman (som medverkade i Brooks-filmer ända tills den förmodat outhärdliga "Dracula: Död men lycklig"). Alla bara dör, indeed...

#1 - - Henrik:

I want rustlers, cut throats, murderers, bounty hunters, desperados, mugs, pugs, thugs, nitwits, halfwits, dimwits, vipers, snipers, con men, Indian agents, Mexican bandits, muggers, buggerers, bushwhackers, hornswogglers, horse thieves, bull dykes, train robbers, bank robbers, ass-kickers, shit-kickers and Methodists.

#2 - - Nicholas:

"Ditto"? "Ditto", you provincial putz?

#3 - - Sus:

Komiker dör inte, de är odödliga - tänk på Chaplin och Buster Keaton! Mel Brooks, tex, kommer aldrig att dö. Inte John Cleese heller. Alla pretto-filmare och pretto-manus, däremot, glöms omedelbart ("Odödliga poeters sällskap" mfl). Och vad var Broks utan sina medarbetare, som Korman? Vad kul de måste haft när de gjorde alla dessa underbara filmer!

#4 - - jeps:

Jag visste inte att Fredrik Strage var med i office space, http://www.youtube.com/watch?v=u3hTKdsq6FY