Men ärligt talat. Jag vägrar ansluta mig till gruppen av popkulturjournalister som bloggar om amerikansk politik bara för att de gillar tanken på att göra det. Det är fåfängt. Och tröttsamt. Jag läser hellre feta analyser av folk som verkligen har koll. Word life att man litar mer på en statsvetare än en hiphopnörd i de här sammanhangen. Människor och skribenter får gärna utvecklas och breddas, det är inte det. Men läs en universitetskurs först eller nåt.

#1 - - matti alkberg:

Instämmer.

#2 - - Stefan Nilsson:

Jag vet att många säger det här men om Clinton vinner så har ju två familjer (Bush-Clinton-Bush-Clinton) varit vid makten alldeles för länge i USA. Är inte det lite galet?

Därför håller jag på Obama, men endast av den anledningen, mer vet jag ej.

#3 - - Eva:

Det viktiga är att det blir en demokratisk president.

#4 - - Qune Escobar:

Word to bird. Vilket folk med feta analyser läser du mest? Några tips eller länkar?

#5 - - gustav:

äh jag tycker lekmän ska analysera också, stefan har exempelvis en poäng. dock är det jävligt många som inte vet sina begränsningar, och absolut många som gör det bara för att de gillar tanken precis som du säger.

#6 - - Lévinas (amatör):

Det viktiga är att presidenten ser till att krigen i Irak och Afghanistan tar slut samt släpper Iran.
Hillary har vikit sig där,fegt, åt mitten.

Om Obama kan medföra att de fattiga svarta röstar, så att valdeltagandet generellt ökar, så är enormt mycket vunnet. Jag lutar mer åt Obama till.

#7 - - max:

jag säger bara: Edwards

#8 - - CM:

så fel som alla spekulationer har varit hittills kan man nog iofs lika gärna lyssna på martin gelin som på gideon rachman. men annars har du såklart helt rätt. heja obama!(och mccain!)

#9 - - Petter:

Att Per Bjurman får täcka valet för Aftonbladet är ju bara för mycket. Minns fortfarande hans bevakning av mid-terms förra året med skräckblandad förtjusning.

#10 - - Nicholas:

Carl Magnus och Petter - NI borde fan starta en election 2008-blogg!

#11 - - max:

varför tror du hillary blir en jättebra president? hon är väl i säng med hälften av allt storkapital i landet?

#12 - - max:

eller är rubriken helt ironisk?

#13 - - CM:

max: till skillnad från de andra då förstår jag? eller
du tror att edwards kampanj finansieras av koreanska kvartersbutiker och kemtvättar?
älskar dock att edwards (och inte obama) som enda kandidat talat klarspråk om situationen för unga svarta män.

#14 - - max:

haha det där med koreanska kvartersbutiker och kemtvättar känner jag igen, var kommer det ifrån? nej, det är nog inte så Edwards finansierar sin kampanj (men väl Kucinich) men jag reagerade bara på meningen om att hillary skulle vara en bra president. Sen läste jag igenom vad det faktiskt stod i inlägget och kom på att rubriken syftade på bloggare som uttalar utan att vara insatta (ex. donnie donut om usa-iran och lupe fiasco)

#15 - - Nicholas:

Rubriken är kanske lite käck med det är inte någon sorts avancerad parodi. Jag är inte ironisk - jag tror att Hillary skulle bli en bra president.

#16 - - CM:

läste nyss att obama älskar the wire, så all eventuellt tvivel om vem man bör stödja är nu undanröjd. (sen kan man tycka att det är svagt att han inte kunde ta en timme ledigt i new hampshire för att se säsongspremiären.)
hillary har iofs gett viss indikation på att hon kollar på sopranos men, som med så mycket annat med henne, så kändes det mer som en pr-konsults verk än ett geuint intresse.

#17 - - max:

undrar om han e lika serious about change som carcetti. har just börjat kolla femman...