image214
Heath Ledger (orkar inte göra ett skämt om hans stora huvud) och Michelle Williams.

Heath Ledger, född 1979, är död. Förmodligen överdos. Förmodligen extremt olycklig. Fy fan.

Jag kommer ihåg att jag såg "Tio orsaker att hata dig" när den kom och tyckte att han var keff. Sen hade han huvudrollen i "The Patriot", förmodligen världens mest gräsliga film (har inte sett den) och jag tyckte det var kefft. Sen kom "Brokeback Mountain" och jag blev helt tagen på sängen av hur bra han var, hur känsligt han spelade. Och så var det så fint att han och Michelle Williams spelade ett par som var olyckliga med varandra i filmen, men i verkligheten blev de kära och förlovade sig och fick ett barn och Jake Gyllenhaal fick vara gudfar (sentimentalt och gulligt).

De separerade i höstas, när barnet var två år gammalt. Sen dejtade han en 20-årig modell. Sen hittades han naken och död på sitt badrumsgolv i sin flådiga New York-lägenhet. Han måste varit känslig indeed. Han måste mått så jävla dåligt.

Hemskt.

Han föddes 1979.
#1 - - Mi:

Hörde att det var en olyckshändelse nu... blev också helt kär i honom när jag såg 10 orsaker att hata dig... Tragiskt...

#2 - - Tatti:

Ja verkligen sorgligt, och så dog Brad Renfro för ett par dagar sedan.

http://imdb.com/name/nm0000605/

#3 - - Karin:

läste igår att han dött på internet. gud ja, det är så himla sorgligt, tänker på hans lilla dotter som antagligen inte kommer att komma ihåg honom och hans exfästmö som får ta hand om deras barn ensam. han var verkligen en bra skådespelare och jag ser fram emot nya batman filmen och i'm not there där han spelar bob dylan. hans död är så hjärtskärande och fruktansvärt.

#4 - - Nicholas:

"I'm not there" - I'm there. Tror den är bra.

#5 - - Stefan Nilsson:

Han tog ju en överdos. Kalla mig cynisk, men jag tycker det är lite äckligt att alla gråter massa för Heath Ledger.

#6 - - Nicholas:

Okej Nietzsche, men varför tror du han tog en överdos då?

#7 - - Eddie:

Brokeback Mountain är en av de bästa filmerna någonsin. Sorgligt med Ledger.

#8 - - Stefan Nilsson:

Ja, stackars stackars Heath Ledger.

#9 - - Karin:

Det är inte så att man sitter och gråter direkt, men det är alltid väldigt tragiskt när en ung begåvad människas liv tar slut.

#10 - - Stefan Nilsson:

Jag ber om ursäkt, jag har varit på himla dåligt humör hela morgonen. Synd att Ledger dog, såg ju ut som han var på väg att få en schysst karriär.

#11 - - Molly:

Såg Heath Ledger i flera bra roller inom australisk film när han var pytteung, länge innan han blev stor i Hollywood. Han var så där barnsligt 'min', från Perth och allt, där vi bodde några år. Sorgligt är bara förnamnet.

Leta rätt på t ex Two Hands och gråt en skvätt.

#12 - - CM:

stefan hade rätt från början. hur kan man tycka att det är sorgligt, i någon nämnvärd utsträckning, att nån jävla skådis knarkar ihjäl sig? äckligt är ordet.

#13 - - Karin:

Klart att det är sorligt att han gått bort. Det spekuleras så jävla mycket om vad som har hänt, och folk ska tro så jävla mycket, men det är ingen som egentligen vet vad som hänt förutom Heath Ledger. Jag tror och vet ingenting, men jag tycker det är hemskt att han gått bort.

#14 - - Stefan Nilsson:

Idag har alla glömt Heath Ledger, va?

Vilken skådespelare skulle man mest sakna om han/hon dog? Philip Seymour-Hoffman kanske? Paul Giamatti? Alltid jobbigt när tjocka fula män dör. Daniel Auteuil? Sarah Michelle Gellar? Rävar som Al Pacino, Robert De Niro osv har ju gjort sitt, de kan ju nästan lika väl dö. Skulle vara trist om Ellen Page dog dog i en bussolycka. Hon är ju så ung!

Dakota Fanning kan få dö dock.

#15 - - max:

CM: ibland skrämmer du skiten ur mig

#16 - - Karin:

Dakota Fanning är så sjukt störig!

#17 - - Sim-sim-simme:

Jag är inte helt säker på att jag förstår textuell ironi längre, det här inlägget tog jag som rakt igenom ironiskt. Insikten om att det är helt fel sjunker sakta in.

Heath Ledger var född 1979, han var känd. Mådde han dåligt? Jag har ingen aning, inte du heller Niklas (medveten felstavning av namnet)! Var det tragiskt att han dog? Nej! Herregud, människor dör som flugor över klotet, dom gör ju faktiskt det! Konstnärer, barn, gamla, skådespelare, musiker, pundare, horor och dirigenter dör varenda sekund. Heath Ledger bestämmer sig för att släcka lyset, du har rätt att tycka att det är sorgligt. Jag känner dock ett pockande behov av att säga att det är lite sorgligt att du tycker att det är sorligt att heath ledger dog.

personligen får jag grava flashbacks av en incident som förgick på min gymnasieskola för en herrans massa år sedan. Jag gick i tredje ring (och jag fattar ingenting), skolan åkte till sunne på skidresa, en tjej i första ring förolyckas under resan. Några dagar senare får jag en utskällning av en enad front klassisar eftersom att jag inte ville gå på minnesgudstjänsten. Herregud, jag kände inte mäniskan. Att hedra hennes död skulle i det närmsta vara ett hån när jag inte var medveten om att hon var vid liv från första början. Ungefär samma gäller för heath då...

#18 - - Sim-sim-simme:

just det, var du ironisk? Det kändes så när du skriver

"De separerade i höstas, när barnet var två år gammalt. Sen dejtade han en 20-årig modell. Sen hittades han naken och död på sitt badrumsgolv i sin flådiga New York-lägenhet. Han måste varit känslig indeed. Han måste mått så jävla dåligt."

#19 - - Nicholas:

ironisk? verkligen inte