göran soprano

Publicerat i: Allmänt

Det finns vissa som hatar Göran Persson för att han är så dryg, och vissa som älskar honom oavsett vad de tycker om hans politik. Min teori är att man gillar Göran Persson för att man har sett så mycket på Sopranos. Man fick en märklig respekt för GP efter tv-dokumentärerna i våras, eftersom han påminde så mycket om Tony: en stor man (även bokstavligen) med mycket ansvar, a lot of bullshit going on around, men det är bara att bita ihop och carry through. Inte alltid så snäll, inte alltid framgångsrik med sina planer, inte sällan omgiven av fiender och haters (Göran hade media och oppositionen, T hade rivaliserande maffiafamiljer). Men han var smart, han backade inte och at the end of the day rodde han skutan i land. Bara för att wackas i valet 2006, en dolk i ryggen som tacksamhet, Julius Caesar-style. Är det inte Tony Soprano rakt av?

#1 - - matti alkberg:

Inte rakt av, nej.

#2 - - Charlotte:

Jo. Därför så gillar jag också GP lika lite som jag gillar TS.
Men kan roas litegrann av båda (dock mest av GP, jag tycker på nåt sätt att TS ligger i lä vid sidan av den där rödkindat förnöjsamma minen).

#3 - - Eva:

Jag tror man kan gilla GP utan att ha sett Sopranos.
Jag vet i alla fall ett fall.