genf

Publicerat i: Allmänt
image176
Enorm mur med enorm murgröna och... några keffa parkerade bilar.

image177
Utsikt från katedralens torn. Det där vita är världens högsta fontän. Fast när jag gick dit var den avstängd. Som en weird-ass hägring.

image178
Vackert träd, snygg tjej.

image179
En park på rive gauche.

image180
Rive droite sedd från en bro.

image181
Att åka båt var som vilken kollektivtrafik som helst, gick på samma billiga biljett. Trevligt.

image183
Lyx.

image185
FN-högkvarteret i Ariana-parken. Det går omkring påfåglar överallt, det var ett krav från kvinnan som ägde marken och donerade den till Nationernas Förbund. Trevligt.

Hade en toppenhelg i Genève. Åt inte ostfondue, men väl spenatcrêpes på ett genuiiint litet ställe i gamla stan som var jättemysigt. Det var gött att vara på sightseeing i FN. Fick inspiration. Vet inte om ni visste det, men allt det här med att skriva är ett skämt. Jag ska till Paris och jobba för UNESCO. Det är bara en tidsfråga.


PS Woody Allens nya film gick på bio när jag var där, men jag såg den inte. Men jag såg Francis Ford Coppollas "Avlyssningen" med Gene Hackman, riktigt bra. Jag såg den på en laptop och hade på mig hörlurar så att de jag bodde hos inte skulle väckas, vilket gjorde att även jag kände mig som en avlyssnare. Freaky stuff.