Hihi. Igår referade de till mig på DN Kultur och idag skrev Niklas Ekdal om mig på ledarsidan! Han citerade min kommentar till beefen mellan honom och Nina Björk. Han kände sig inte träffad eftersom han har skrivit om växthuseffekten i 15 år osv osv. Sen höll han ett långt brandtal till liberalismens försvar. Det är kul med hardcoreliberalister, de pratar alltid om "människan" men menar "individen". Vi bryr oss om MÄNNISKAN. OK gött, vem gör inte det? Niklas Ekdal avslutade sin artikel med en lista på vad liberalismen leder till, bland annat "klokare konsumtion". Jaha, kommer det automatiskt? Blir folk mer smartare och ansvarstagande för att de köper mer, kommer det av sig själv?

Men men, jag ska inte ge mig in i den här debatten egentligen. Anledningen till att jag skrev om Nicke och Nina från början var mest att jag tycker att det är lustigt hur DN:s olika falanger börjat käfta öppet med varandra. Och det som jag tänker mest på just nu är hur det kommer sig att Niklas Ekdal läser den här bloggen. Det kan ju vara så att han googlade sitt namn, men jag vill så mycket hellre tro att det har att göra med att han har ett brinnande intresse för hiphop, poetiska filmer och årsbästalistor. Vem vet, det kanske är han som är "Matti Alkberg"? Porco Azzurro.


PS Idag var jag och tränade på Friskis, det var gött. Den obligatoriskt galna instruktören varvade erotiska Tommy Nilsson-ballader med Twenty 4 Sevens "I can't stand it", en underbar eurotechnolåt som man inte behöver vara postironisk svenneindie för att gilla. Housepianot är så fint, liksom James Browns och Lyn Collins loopade "Wow! Yeah. Wow! Yeah." Lite senare på träningspasset upplevde jag ett fantastiskt endorfinrus, jag var helt trött men så gav jag allt och så bara WHOOOOOM fylldes jag av övermänsklig energi i cirka 30 sekunder. Det var vackert.
#1 - - matti alkberg:

kanske det du.

#2 - - Hodden:

Tänkte också på att Ekdal refererade til dig. Grejen är väl också att även om han googlat på sitt namn nämner han knappast vem som helst på en ledarsida. Du är helt enkelt en väletablerat bloggare.

#3 - - Hodden:

Tänkte också på att Ekdal refererade til dig. Grejen är väl också att även om han googlat på sitt namn nämner han knappast vem som helst på en ledarsida. Du är helt enkelt en väletablerat bloggare.

#4 - - Hodden:

Ursäkta dubbelposten.

#5 - - Annika:

Smicker, I love it.

#6 - - CM:

Jag tänker inte stryka dig lika medhårs, betyder inte det här att du numera är en medlem i dennna samling: http://www.kinkyafro.se/?p=142 ?

#7 - - Annika:

Haha, det är ju ett underbart inlägg! Fan, riktigt så hemsk är jag väl inte, jag försöker i alla fall hålla mig på mattan eftersom jag är plågsamt medveten om att jag inte tagit ett enda poäng statsvetenskap. Men det vore sjukt att förneka att man har vissa åsikter och sympatier bara för att det alltid finns de som kan mer. Det vore rätt bull att skriva en blogg där vartenda inlägg är armarna-i-kors-ironi, det är så himla safe. (Jag säger inte att du gör det, Donnie.)