En trevlig grej med att komma hem efter att ha varit borta en vecka är att man kan lägga sig i sängen, bulla upp med kuddar och sträckläsa berget av DN-tidningar som byggts upp under ens frånvaro. Men vad får jag? Jag får en fet artikel om Schulman-trion, "bloggvärldens härskare". Får de omslagsbild också? De får omslagsbild också. Men det kanske är en bra artikel ändå, intressant angle? Som säger något om bloggens status hos den förvridna generationen? Nix. Den bara låter de grabbiga grabbarna och den grabbiga tjejen rapa upp diverse klyschor, helt utan distans, man ska bara beundra dem är det meningen. Well. Jag beundrar inte dem! Jag håller med mamma Schulman, det är fan pinsamt att bygga ett liv eller en karriär eller en identitet på att blogga. "Vänta lite nu, är det inte just det som du själv gör?" kanske den kritiske Annika Flynner-läsaren undrar. Sanningen är: nej, det är det verkligen inte. "Okej då", fortsätter den kritiske AF-läsaren, "då måste du vara avundsjuk på Axel Björklund eftersom han också är en ung skribent som i grund och botten är en hiphop-taliban men som släppts in på DN Kultur?". Hm. Ja, det ligger väl ett visst mått av avundsjuka där. Jag hade gärna... men vänta nu, det hade jag fan inte alls! Jag hade hellre dött än att göra ett knäck på the Schulmans. Jag uppskattar Axel Björklund - som hiphopkritiker och Quote-redaktör (han har gett mig jobb). Och jag förstår att han måste betala sommarhyran som alla andra. Men en stjärnögd artikel om tre bloggande släktingar? Are you for real??? Och de säger att kvällstidningarna har nyhetstorka!

PS i min familj är det sex personer som bloggar. Det är inte heller ett scoop.
#1 - - Anonym:

Först!

#2 - - Caroline:

Du, jag, mamma, pappa, nu undrar jag, rätt exalterad, vem fan är de andra i vår familj som bloggar????

#3 - - Anonym:

Eva och Karin Ström!

#4 - - Sus:

DN har ett slags ungdomskomplex - dessa fyrtio- till femtioåringar som tilåts skriva där är jätterädda för att alla unga trendiga typer ska springa förbi dem med någon insikt de inte har...det är pinsamt. Sluta läsa DN! DN:s hela mästrande ton makes me sick, really!
- Din blogg här har ett driv och en verve som bara kan eldas av en stark känsla, ilska, irritation, det är bra! Säg upp prenumerationen! Meddela dem, att "Nu säger Annika Flynner upp sin DN-prenumertaion" - vad säger Niklas Eklund ( i och för sig ganska sympatisk) då?

#5 - - Robert:

DN Kultur anställer alla som dissar dem. Det vet alla som dissar dem. Det finns inget som mer säger "Jag är/vill bli en DN Kultur-människa" än att engagerat dissa Scottenius i sin blogg. De läser, de fattar inte så de anställer för säkerhets skulle. Så har det funkat i alla tider. Bloggen uppfanns för att man indirekt ska kunna söka jobb på DN Kultur.

#6 - - Annika:

Well, det har inte funkat för mig. För övrigt brukar jag hylla Schottan.

#7 - - Robert:

Fast det brukar ta sju-åtta år. Det är DN. där går inget så snabbt direkt....

#8 - - Slacker:

Agree! Det är skittrist med Schulmans och andra mediehoror där hela grejen går ut på att skriva kuk och knulla i rubben eller ägna 2000 tecken åt att dissa stackars Anna Book.
Vem som helst får ju uppmärksamhet av sex- och elakhetsutrop...
Däremot blir jag alltid glad när jag hittar bloggare med substans, hypade eller ej, och dina texter är i sammanhanget nice, med karaktär.