Fan, jag önskar att jag kunde lägga upp såna där snygga youtube-länkar som alla andra bloggare är så duktiga på. Men klicka på det här: http://www.youtube.com/watch?v=--Vaz9jW054 - så otroligt jävla kul, det bästa jag sett sedan SNL:s "Dick in a box". Älskar youtube. Men jag är en sån cheapskate, pallar aldrig leta omkring efter bra klipp själv, jag väntar tills någon tipsar mig. Fast så kanske de flesta funkar.

Det här är i alla fall en ungersk musikvideo med den inhemska rapparen Speak. Hans grej är att han talar och inte rappar, därav namnet. Låten är en allvarlig "War, what is it good for?(Absolutely nothing!)"-låt med lite stänk av "I'll be missing you". Skitroligt när den fula manskören står och sjunger "don't know what it's for" på en kyrkogård, och Speak infliker: "the business". Hahaha! Gött. Missa inte slutet, där Speak släpper ut en fredsduva à la Ricky Gervais. Östeuropa alltså, de kommer aldrig sluta underhålla oss!
#1 - - Karin:

Jag såg den för ett tag sen, så jävla kul!
"yee, c'mon"!

#2 - - jawohl achtung bitte sauerkraut:

På youtube, till höger om själva videofönstret, finns det två ljusblå textrutor. Den ena heter URL, den andra heter Embed. Copy-pasta Embed-texten i den ruta du skriver blogtext. Note: det måste gå att skriva html (vet inte hur det ser ut på blogg.se).

#3 - - Karin:

En favorit!

Checka Blazin Hazen, en annan favorit;

http://www.youtube.com/watch?v=iBhU6s-WA_I

#4 - - Stefan Nilsson:

Ja, den är kul.

Här är en annan roligare video:

http://www.youtube.com/watch?v=e7ZBOj7xr9k

Fräck r&b denna gången!

#5 - - bridgeman:

Ja den sista var sanslöst rolig, haha kan inte få nog av den duschgråtande croonern. TACK.

#6 - - Annika:

Äh, den där "Why must I cry" är ju uppenbart ett skämt. Blazin Hazen var däremot en liten pärla.

#7 - - the kid:

drugs and microphones don't mix


http://www.youtube.com/watch?v=it13mMTue9o&mode=related&search=

#8 - - johan:

Henrin Schyffert har videon på sin MySpace-sida.

#9 - - Vikke:

Hey!
I'm a hungarian, and I would like to apologize to you. This fuckin' idiot is the country's stigma. Not all the hungarians are studid as him. (But the most!) In short: sorry!:)
Anyway, I started to learn swedish in february!:) You're very lucky. Beutiful country, langauge and women!:)
Hey då!
Vikke från Ungern.
Lycka till

#10 - - Dave:

Jag har ungerska rotter och kan vitna om att den har videon inte representerar nagon sida av den ungerska kulturen.

#11 - - Spik:

ni måste bara kolla in denna sida!! :)
gillar ni Speak så är detta ett måste!
http://speak.byethost13.com/