quiz biz

Publicerat i: Allmänt
Reklam: imorgon, och varje torsdagkväll framöver verkar det som, ska jag och Vit Päls-Calle hålla i ett quiz på Debaser i Malmö. Tio briljanta 1-X-2-frågor om musik. Kom dit! Själv blir jag lite sen just imorgon, eftersom jag jobbar på mitt Coop till 23, men jag kommer. Lite dålig stil att miss out on the opening night, jag vet. Men vad ska man säga. Of course I know that I'm a role model / but yo this Coop life is real life, sometimes it's full throttle.
#1 - - Quiz:

"Full throttle"? Det har jag bara sett som beteckning på ,vad jag tror, "stadigt i gång" på gräsklipparen...för övrigt säger poeten Ragnar Thoursie, som efter bejublade poesiböcker på 40-talet gjorde en 30-årig paus för att i stället arbeta på AMS, att det var ett medvetet val därför att han då gjorde en större samhällsinsats. Poesin har ingen direkt effekt på samhällsutvecklingen, menar han.(?) När Thoursie pensionerats återvände han till poesin med "Kråkorna skrattar". (Man kan höra programmet igen på webben, SR Kultur.)
- Så, med andra ord, Annika, du gör en samhällsinsats på Coop. Vi är stolta över dig!

#2 - - Annika:

OK. Full throttle
= gasen i botten. Det är ett Gang Starr-citat egentligen (byt ut "Coop life" mot "rap life"). Är att göra samhällsINSATS samma sak som att påverka samhällsUTVECKLINGEN? När det gäller det förra så är att jobba på AMS klart att föredra framför ett liv som poet, men det är mer tveksamt med det andra. Ragnar Thoursie borde kanske ha blivit politiker istället. För övrigt kan jag i min själviskhet irritera mig fasligt på alla begåvningar som bestämmer sig för att pensionera sig i förtid. (Okej JD Salinger, du har integritet, vi tror dig, kan du vara snäll att komma ner från trädet nu?) När det i själva verket inte finns någon naturlag som säger att konstnärliga människor ska vara inspirerade och produktiva långvarigt och regelbundet.

#3 - - Quiz:

Håller med. Har man fått en gåva, ska man förvalta den, utveckla den, gagna mänskligheten(?!) med den.

#4 - - Caroline:

Jag förstår att det är ig ni pratar om mellan raderna. och ja, jag ska göra mitt bästa. SKOJA!

#5 - - christine:

nej, så läser jag det här idag. cyklade ju förbi debaser vid 23-snåret igår, men var för cool för att stanna och se om jag såg nån jag kände. kanske nästa vecka.

#6 - - Quiz:

Tack!