image134
Front back, front-fro-front back
image135
Det här fick jag för några veckor sen. Fint va? Men är det inte lite skumt? Att avsändaren är anonym (om det inte är Van Morrison alltså) är ju en grej. Men det här med att jag är snäll mot hemlösa? Har jag någonsin skrivit om hemlösa här på bloggen? Tror inte det. Och jag måste erkänna att jag inte är någon stor Aluma-konsument, även om det givetvis är något som ger mig dåligt samvete. Ja alltså, jag blir lite puzzled. Men givetvis väldigt smickrad. För övrigt är "Tupelo Honey" en toppenskiva. "Wild night", vilken rökare till inledningslåt! Slow motion-soulballaden "You're my woman"! Och den där låten med den knäppa monologen, där Van Morrison är under vatten: "bubb...bbb... bubbles". Haha, gotta love it.

PS Hörde en kul grej om kronprinsessan Victoria. Man tror ju att hon är så himla god och präktig osv. Men hon har en akilleshäl: det är tydligen extremt viktigt för henne att folk tilltalar henne med "kronprinsessan". Flera av hennes vänner har sagt att hon ibland brustit ut i ett "herregud, kan du inte sluta säga DU?!". Haha!
#1 - - Stefan Nilsson:

Jag tycker det doftar ironi om brevet! Eller kanske är det ren och skär kärlek?

#2 - - Annika:

Javisst kan det vara ironiskt. Men då undrar man ju... varför? En sak som gör det hela än mer mystiskt är att brevet inte har en poststämpel, även om det är frankerat. Har personen som skrev brevet gått hem till mig för att lägga det på lådan personligen? Fast i och för sig, alla brev kanske inte blir stämplade these days, jag vet inte.

#3 - - Caroline:

Gå till Konstfack. be alla visa ett prov klotter. seek and
ye shall find.

#4 - - Sus:

Det här är ingen äldre än en tonåring som ritat och skrivit, och en som vet att du ÄR snäll, inte bara mot hemlösa.
- Postverket stämplar inte alla gånger..

#5 - - Karin:

det där med att du är snäll mot hemlösa, skrev du inte ett inlägg någon gång om att du varit hjälpsam mot en hemlös på ICA? Det dära med att någon hade tappat pengar och att en hemlös hade plockat upp dem, och att du lekt som ingenting, det kanske är det människan som skrev brevet menar?

#6 - - L:

Vore kul om fanset vågar höra av sig nu när brevet blir offentligt. Eller så får hon/han panik och tycker det pinigt. Tror också det där med hemlösa är för att du skrivit om det där i mataffären. Tur bara att fanset inte hörde ditt Bodoni-skämt...

#7 - - Stefan Nilsson:

Ibland glömmer posten att stämpla sina brev, det har hänt mig flera gånger.
Jag skulle gissa på att den som skrivit brevet heter ... Nils.