topp 5 tårar

Publicerat i: Allmänt
1. Dexter Gordon - I guess I'll hang my tears out to dry
2. The Tears - Refugees
3. The Drifters - I count the tears
4. Tindersticks - Tiny tears
5. Sinead O'Connors tårar i "Nothing compares 2 U"-videon

OK fattig lista jag vet. Ville mest hypa Dexter Gordon-låten. Jag lyssnar på hans skiva "Go", tänker på Bernard Taverniers film "Round midnight" och tänker på att jag inte är där jag borde vara, dvs i Paris.
#1 - - Jonas:

"The Tracks of My Tears"! "Tears of a Clown"! "Teardrops"! "Tears on My Pillow"!
Alla dessa låtar är väl bättre än "Refugees"?

#2 - - Rinka:

All My Tears - Emmylou Harris
Tear stained Letter - Johnny Cash
Love Will Tear Us Apart - Joy Division

Hahaha, jag vet att "tear" i Joy Divisions låttitel inte har med tårar att göra, tyckte mer att det var kul!

#3 - - Stefan Nilsson:

Jakob Hellman - Tårarna!

#4 - - Annika:

Love will TEAR us apart - kul! För övrigt en av världens fem mest överskattade låtar.

Jag har inte hört alla era exempel. "The tracks of my tears" är givetvis bättre än "Refugees" - "The tears of a clown" är däremot inte det.

#5 - - Henrik:

2 Pac - So Many Tears
Fela Kuti - Sorrow, Tears and Blood
Billy Bragg - Levi Stubbs' Tears
Parliament - Give Up the Funk (Tear the Roof off the Sucker)

#6 - - Stefan Nilsson:

En tjej på jobbet hade Tom Waits nya trippel-cd så jag lånade den och försökte lyssna, men jag klarade inte av mer än två-tre låtar. Hans röst är ju som sandpapper på hjärnan! Första skivan är "bluesig", andra "melankolisk", och tredje "experimentell" (brrr, Tom Waits som experimentar är lite hur jag föreställer mig helvetet). Kanske försöker jag lyssna på den andra skivan sen.

Nu ska jag nog lyssna på den där nya singel-boxen ifrån The Clash istället. Jobbigt med 19 jädra cd-skivor dock ...

#7 - - Rinka:

Tom Waits är väldigt bra, speciellt Swordfish Trombones-skivan!
Hört Jackson Brownes "Late for The Sky"? Fy fan vad bra den är!!!