mer digfi

Publicerat i: Allmänt

Idag publicerar digfi en recension av Danity Kanes skiva som jag skrivit. Läs! Mycket kortare än det förra jag skrev, så no need to worry. Kanske lite för kort faktiskt - jag glömde att ta med en viktig poäng, nämligen att syntslingan i "Show stopper" låter som första takterna i Miles Davis "Will o the wisp". OK det kanske inte var så viktigt egentligen, men hey.


PS Sista Sopranos (för säsongen) igår, fint som fan. Kanske lite väl tillrättalagt - har inte Tony jävligt mycket tur helt enkelt? - men bra ändå. Kul när Uncle Jun' ger ett kuvert med pengar till sin svarta vårdare och säger "one hand washes the other". Gött också när Christopher och Andrea går på bio och ser Hitchcocks "Vertigo" (är det såna mysiga saker man hittar på när man är hög på heroin?). Man får aldrig se att det är Vertigo, men jag kände igen musiken. Världens bästa soundtrack till en av världens bästa filmer.

#1 - - Chet:

måste ha varit det avsnittet Kjell Häglund skrev så bra om.
länk:
http://www.weirdscience.se/index.php?sida=blogg&id=310

#2 - - Annika:

Ah, där ser man! Precis det avsnittet. Fan, jag vill också vara en sån som ser alla tv-serier ett år före alla andra vanliga SVT-idioter. Men eftersom jag varken bor i USA eller har en gigantisk parabolantenn så lär jag förbli en SVT-idiot.

#3 - - Jakob:

Att dom gick på Vertigo var en helt underbar grej i sammanhanget. Men: Torrents? DC++? Nej?

#4 - - Annika:

Men jag hatar att se på film framför datorn. Det är ännu värre än musik. Min dator, en dyr jävla sak som jag köpte i år, har snopet nog inget sånt där uttag för tv-sladd. Så jag får väl köpa ett nytt grafikkort någon gång i framtiden... fan, vem pallar. Vill hellre ha dvd-boxarna. Det känns mer värdigt.

#5 - - Chet:

varför se på datorn? Det är ju bara att hooka upp på tv:n istället. Och laddar man ner ner HD-filerna och har en normal lcd-tv så är det ju t o m bättre bild än på DVD.