Jane Campion är den enda kvinna som fått Grand Prix i Cannes. oh, yeah? det var som fan. Trigga mig inte mer nu. Snart gör jag min jävla kvinnliga film. ska söka in på Di i år igen. var ju ändå så begåvad att jag kom till sista förra gången.
#1 - - Annika 2:

Fatta att Ken Loach vann guldpalmen i år. Ken Loach! Fräscht...

#2 - - Petter:

Det är verkligen vidrigt. Först Fahrenheit 9/11 och sen det här... Jag trodde inte att Wong-Kar Wai var typen som lyssnade på Green Days American Idiot och tänkte "det här är bra för det här, det är VIKTIG musik", men jag har haft fel förut. Ska sägas att jag såklart inte har sett Ken Loach-filmen i fråga men anser mig ha rätt att utgå från att den är skräp.

#3 - - Anonym:

Synd att inte Babel vann, tycker jag. Har inte sett den men den är säkert sjukt bra

#4 - - Annika:

SAY MOTHERFUCKING WHAT?????? Vann ken "surkartet" Loach? Ken "jag-har ätit-för-många-citroner" Loach?
Ken-horor och alkisar är det enda som är värt nåt - Loach?
Ken-jag bor på Irland för där pissar verkligen regnet ner- Loach?
Ken jag-är-feminist-Loach?
Ken -jag har gjort en film som heter "Bröd och rosor"- Loach?
Ken? ken ? kenn?
????!!!

#5 - - Petter:

Kan vi slå fast att Cannes är det slutgiltiga beviset på att fransmän inte fattar film?

#6 - - Annika 2:

Det är som du säger Petter, man trodde att Wong Kar-Wai var en garant för att rätt film skulle vinna, men nähä liksom. Känns som en jävligt b festival, och inte bara för att d originoo surkart Ken Loach vann. Pedro "färgglada transor hurra!" Almodovar var the talk of the town, och hur fräscht är DET? Hans senaste film var ofattbart dålig och överskattad. Och apropå överskattade män med spanska som modersmål så hypades ju den där Amores Perros/21 gram-mannen också för sin nya film. No way att jag går och ser den. En fattig historia blir inte mindre fattig för att man väver samman den med två andra fattiga historier, på ett 90-talsknixigt sätt med balla klipp och mystiska flashbacks.

#7 - - Carl Magnus:

Ni är så jävla fulla av crap.

#8 - - klubb-jindi:

Äh, du fattar ju ingenting. Historien är ju allt annat än fattig, dessutom r det skitvackert foto i den. Inte alls knix eller falshbacks från neverland

#9 - - Annika:

klubb-jindi: du har rätt: Jag fattar ingenting. Allt jag vet är att jag inte vet nåt, som Sokrates sa.