Gotta love sommarpratarna alltså. Att bli tillfrågad om man vill göra ett "Sommar"-program är den ultimata statussymbolen, ett tecken på att man är någonting inom kulturlivet. Det finns kanske högre mål i mitt liv, men de är inte många.


Att de flesta "Sommar"-program ofta är rätt tråkiga är en annan sak. Nils Petter Sundgren t.ex. var fett boring. Jonas Hassan Khemeri var dock skitbra, inte minst för att han spelade en massa grym 1994-hiphop. Men det känns i allmänhet som folk inte orkar anstränga sig. De bästa programmen är ofta de minst tippade. Jag är fortfarande ledsen över att jag missade Anita Ekbergs program i fjol.


Anyways, i år finns det i alla fall som vanligt några som jag är nyfiken på och några som känns hopplöst ointressanta (t.ex. Johan Rheborg, fy fan). De som känns roligast är Ayesha, Gellert Tamas, Klas Östergren, Jenny Wilson och Sigrid Rausing. Att Zanyar Adami är med är givetvis fruktansvärt förutsägbart, men jag tror ändå att det kan bli ett bra program. Inte minst är man nyfiken på vilka låtar de ska spela. Undrar vad Mikael Persbrandt kommer att spela - Ulf Lundell?

#1 - - Petter:

Det gar inte att missa ett sommarprat, de ligger pa p1:s hemsida allihop. Annars var Anita Ekberg sjukt kul. Hon sitter packad och svamlar en massa osammanhangande om La Dolce Vita for att i varannan mening saga "Ni faaar urschakta maj, jag boor i Italian, ock har joo inte prrratat schvenska pa fyrti ar". Stor underhallning. Och Mauro Scoccos sommarprat har jag prisat sa manga ganger att ingen orkar hora mig gora det igen.

#2 - - yo average sis:

HA HA HAHAHAHAHHAHAH!!! Gud vad kul! om Päronet = Persbrandt spelar Ulf Lundells låtar!

Älskar den där återhållsamma bög-jargongen. Du vet att han har dasnat balett som barn och ung? då måste man kompensera md Nacka och Uffe och döttrar...

#3 - - c:

dansat

#4 - - Annika:

Intressant, baletten alltså. Han är alltså det svenska teaterlivets motsvarighet till Prodigy från Mobb Deep. "Back in '88, when I was pushing weight, you was a ballerina, got your pictures I seen ya".

#5 - - Judisk blogg:

Zanyar kommer nog röra runt ordentligt i grytan med massa FET hiphop, typ Public Enemy och Latin Kings och sånt fett, asfaltskoll! ASFALTSKOLL! de säjer ja nu yo

#6 - - johan:

Mitt favorit-sommarprat är när Lena Andersson var med första gången och pratade om sin farmor, gunde svan och statarsamhället.

#7 - - Testerbth:

Helloxul - this is just a testing, don't worry about it

#8 - - Treno:

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

#9 - - Testerozu:

Hellozjw - this is just a testing, don't worry about it

#10 - - Anne:

aumczxlas

#11 - - aarst:

higuys!What yourblog powered by?

#12 - - mate1.com:

Nise site!

#13 - - xmatch.com:

Nise site!

#14 - - cupidbay:

Nise site!