Jag klagar!

Publicerat i: Allmänt
It's 2006, ain't no time for tricks. Jag är Annika Flynner och jag har återuppstått för att sätta saker och ting till rätta. För tio år sedan kunde ni läsa mina krönikor i tidningen Pop, jag var den sura ifrågasättande rösten som satte mig på tvären mot all manlig rockkultur. Och believe me, det fanns en del sånt på tidningen Pop (jag vet att ni vill minnas någonting annat idag). Efter ett tag tröttnade jag och slutade skriva. WTF, det finns både viktigare och roligare saker att göra än att klaga på dumma skribenter (fast inte så många). Men nu har jag bestämt mig för att återvända. Inte för att pleasa mitt ego, utan för att det behövs någon som säger hold up, wait a minute när musikjournalistiken återigen domineras av puckon. Okej, den har kanske alltid gjort det, men nuförtiden tror puckona att de kan göra anspråk på att ha rätt. På att de har koll. Men det är lögner och åter lögner! Shit alltså.

Men jag ska inte bara klaga. Jag ska i alla fall försöka skriva om det som jag gillar, skriva om sånt som musikjournalistkåren BORDE skriva om men som de försummar till förmån för Matti Alkberg eller Ryan Adams. Kommer ni ihåg att "Tunaskolan" blev vald till årets bästa skiva 2004 av Sonic? Jag vet, det är en sjuk värld vi lever i. Men don't you worry. Jag ska styra upp allting. Ni kan lita på mig.
#1 - - Annaa M:

Ha ha, roligt! Jag ser framtiden an med tillförsikt! Finns ju så oändligt mycket att säga om det där. Men du men du men du, när man vill skriva om något som man tycker är bra - så behöver man väl inte säga att allt annat är skit. Det är ju därför det t ex är så jäkla trist att läsa grabbdiskussionerna på dagensskiva.com; för att det bara finns två lägen. Svart eller vitt. Och Världens Bästa Skiva kan inte komma flera gånger om året... som lite tips alltså.

#2 - - fia:

tunaskolan VAR en av 2004 års bästa skiva!

#3 - - Annika:

Alltså på riktigt? Den är ju så jävla dålig. Astråkig rock. Blir det rebelliskt bara för att skivbolaget heter PLanekonomi? Nej, det blir bara korkat. Liket lever - inte.